BMW to globalny koncern, który jest także rozpoznawalnym powszechnie pracodawcą, zatrudniającym ponad sto dwadzieścia tysięcy pracowników. Historia jego funkcjonowania liczy już przeszło sto lat.
Chociaż początkowo BMW było związane z produkcją samolotów, to obecnie marka ta kojarzona jest z wytwarzaniem samochodów i akcesoriów motoryzacyjnych klasy premium.
Jakie są plusy pracy w BMW
Podstawowym atutem pracy w takiej firmie jak BMW, jest możliwość korzystania z międzynarodowych doświadczeń i praktyk, jeśli chodzi o szeroko rozumiane środowisko pracy. Składają się na nie nowoczesne i przyjazne rozwiązania, począwszy od szeregu certyfikowanych szkoleń i programów, które umożliwiają nowemu pracownikowi bezstresową adaptację w nowym miejscu zatrudnienia.
Do tego należy dodać nowoczesne narzędzia pracy w BMW, które są szczególnie istotne chociażby w autoryzowanym serwisie. Zaplecze technologiczne BMW to również centra badawcze, które dają możliwość zdobywania przewagi konkurencyjnej w postaci nowoczesnego know-how. Pracownicy BMW jako pierwsi mają możliwość zapoznania się z nowinkami technicznymi.
W życiu ważne są stabilność i równowaga. Z pewnością zapewnić to może praca w przedsiębiorstwie, które działa na wielu międzynarodowych rynkach i wie, że zadowolony pracownik, to dobry pracownik. Nikogo zatem nie zdziwi także godziwe wynagrodzenie i benefity w postaci premii motywacyjnej. Kiedy zbierzemy to wszystko w jednym równaniu, w jego wyniku wyłoni nam się ciekawe miejsce zatrudnienia.
Jakich pracowników szuka BMW?
Kariera w BMW możliwa jest dla przedstawicieli wielu profesji. Pracodawca poszukuje m.in. osób na takie stanowiska jak:
– specjalista ds. telefonicznej obsługi Klienta,
– doradca serwisowy,
– doradca ds. sprzedaży samochodów nowych,
– mechanik serwisowy,
– magazynier części,
– asystent serwisu,
– elektromechanik,
– elektromechanik diagnosta,
– i wiele innych.
Możliwe jest również rozpoczęcie kariery w BMW od odbycia staży i praktyk.
BMW równa się praca zespołowa
Praca w salonie należy do tej kategorii zajęć, gdzie liczy się gra zespołowa. Jej celem jest satysfakcja Klienta i dbanie o pozytywny wizerunek własnego miejsca pracy. Pracodawca zadbał o to, aby przebiegała ona możliwie sprawnie. Służy temu, chociażby profesjonalny system CRM (ang. customer relationship management), który jest sercem nowoczesnego salonu. To właśnie dzięki niemu każdy z pracowników ma dostęp w czasie rzeczywistym do kompletnych danych na temat serwisowanego auta.
Oczekiwania jakim trzeba sprostać
W przypadku stanowisk, które wiążą się z bezpośrednią obsługą Klienta, oczekuje się jedno- lub dwuletniego doświadczenia w tym zakresie oraz podstawowej wiedzy technicznej z zakresu budowy pojazdu i technologii napraw. Ważne są tu również prezencja oraz wysoka kultura osobista.
W odniesieniu do stanowisk związanych z serwisem aut, wymagane jest wykształcenie techniczne oraz odpowiedni staż pracy.
Wszyscy pracownicy salonu powinni posiadać prawo jazdy kategorii B.
Po nitce do kłębka
Aby rozpocząć karierę w BMW, należy wykonać pierwszy ruch, czyli odwiedzić portal praca-dealerbmw.pl. Znajdują się tu aktualne oferty pracy w BMW, na które można aplikować w wygodny i intuicyjny sposób.
Uatrakcyjnieniem procesu rekrutacyjnego w przypadku niektórych stanowisk, zwłaszcza tych związanych z bezpośrednią obsługą Klienta, jest gra kompetencyjna wideo, umożliwiająca lepsze poznanie przyszłego stanowiska pracy.
Materiał zewnętrzny