Mimo postępującej automatyzacji, cyfryzacji czy rozwoju AI największą siłą każdej firmy wciąż są zgrani, kompetentni ludzie. Ich kreatywność, postawa i zaangażowanie bywają kluczowe w budowaniu konkurencyjności przedsiębiorstwa. Inwestując w szkolenia dla firm, zwiększasz szanse na to, że będą o nią stale i chętnie dbali.
Pracownicy a konkurencyjność
Dawno minęły czasy, gdy spędzaliśmy w jednej firmie kilkanaście lub kilkadziesiąt lat. Rynek pracy stał się elastyczny, a pracownik może przebierać w ofertach, dostosowując je do indywidualnych wymagań. Z problemem utrzymania wartościowych osób w firmie boryka się coraz więcej organizacji, które nie inwestują w rozwój swojego zespołu.
Jak dziś pozyskać i zatrzymać u siebie cenionego specjalistę?
Po pierwsze, trzeba mu zapewnić zarówno godziwe wynagrodzenie, po drugie – ponieważ nie zawsze chodzi tylko o pieniądze – zaoferować mu szereg benefitów. Nie chodzi o owocowe wtorki, karnet na siłownię czy dostęp do prywatnej opieki medycznej. Specjalista coraz częściej oczekuje jasno wytyczonej ścieżki awansu, a także możliwości rozwoju zawodowego, którą mogą mu zapewnić np. szkolenia dla firm.
Dlaczego szkolenia dla firm pomagają budować konkurencyjność?
Odpowiadając na powyższe pytanie, dokonajmy prostego podziału na korzyści wewnętrzne oraz zewnętrzne. Pierwsze dotyczą funkcjonowania Twojej firmy oraz jej zespołu, drugie – werbowania nowych pracowników oraz budowania wizerunku marki.
Zacznijmy od korzyści wewnętrznych.
Inwestując w szkolenia dla firm, dbasz o to, by Twoi pracownicy łatwo adaptowali się do zmian w branży. Zdecydowanie rozsądniej jest samemu zapewnić im rozwój, niż wymagać, że zrobią to we własnym zakresie, inwestując prywatne środki. Regularnie podwyższając kompetencje specjalistów, stwarzasz im warunki do kreowania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Przyspiesza to rozwój nie tylko ich, ale i Twojego biznesu, zwiększa jego wartość i pozycję rynkową.
Pamiętaj, że możesz łatwo stracić specjalistę, który poczuje się niedoceniony. Wdrożenie i przeszkolenie nowej osoby pochłonie pieniądze i czas. Rozsądniej jest zainwestować w sprawdzonego i zaangażowanego pracownika, niż w ciemno zatrudniać kogoś na jego miejsce.
Jakie są zewnętrzne korzyści szkoleń?
Po pierwsze, są one skuteczną i atrakcyjną metodą przyciągania pracowników. Brak możliwości rozwoju zawodowego i osobistego jest jednym z najczęstszych powodów zmian pracy wśród Polaków. Zagwarantowanie pracownikom dostępu do szkoleń, to sposób nie tylko na zachęcenie, ale i zatrzymanie w firmie wartościowych jednostek.
Po drugie, inwestycja w szkolenia dla firm pomoże Ci budować wizerunek pracodawcy, który dba o dobro i rozwój swojego zespołu. Przełoży się to na wzrost konkurencyjności Twojej firmy na rynku. Pomoże Ci również budować silną markę.
W jakie szkolenia warto inwestować?
Zapewniając pracownikom dostęp do kursów, warto postawić na regularność i możliwość wyznaczenia indywidualnej ścieżki rozwoju. Ciekawą opcję stanowi subskrypcja szkoleń, np. Inprogress Plus. Dedykowana jest ona zwłaszcza osobom pracującym w branżach IT, e-commerce, analizy biznesowej, transportu, logistyki oraz innych, gdzie kluczowe okazuje się zarządzanie projektami.
Materiał zewnętrzny