Znajdź pracę idealną dla siebie

Zobacz oferty pracy w regionie

W jaki sposób promować działalność hurtowni chemicznych?

utworzone przez | sty 25, 2024 | Artykuł zewnętrzny, Newsy z rynku pracy

W hurtowniach chemicznych w towary zaopatrują się przede wszystkim właściciele sklepów kosmetycznych stacjonarnych i internetowych. Oferta skierowana jest zatem do podmiotów z sektora B2B, dlatego też i do nich należy dopasować sposób promowania hurtowni. Jest on inny niż w przypadku klientów indywidualnych, nastawionych głównie na wysoką jakość oraz niską cenę. Jak promować działalność hurtowni chemicznych, aby nasze działania przynosiły oczekiwane efekty? Sprawdzamy!

Podkreślenie oferty produktowej

Dla podmiotów z sektora B2B jednym z najistotniejszych czynników decydującym o wyborze partnera biznesowego jest możliwość dostarczenia przez niego jak największej ilości towaru. Pozwala to znacząco ograniczyć koszty, jednocześnie upraszczając całą procedurę logistyczną związaną z dostawą produktów. Dlatego też głównym zadaniem hurtowni chemicznej jest podkreślanie szerokiej oferty produktowej, tak aby ewentualny kontrahent wiedział, jakie towary są aktualnie dostępne. Dobrze, jeśli są to unikatowe produkty, takie jak np. chemia włoska dostępna na: https://b2b.europedg.pl/kategorie-produktow/chemia-wloska-hurtownia. Im ciekawsze wyroby można zamówić, tym większa szansa na nawiązanie współpracy. Z drugiej strony bardzo istotne są także produkty podstawowe, które najchętniej kupują klienci drogerii.

Hurtownia chemii włoskiej - jak promować jej działalność?

Jak powinna wyglądać kampania reklamowa hurtowni chemicznej?

Chcąc prowadzić efektywną kampanię reklamową dla hurtowni, należy w pierwszej kolejności określić grupę potencjalnych klientów. Mogą być to nowo powstałe firmy, albo takie, które szukają sposobów na wyróżnienie się pośród konkurencji. Analizie poddajemy potrzeby poszczególnych przedsiębiorstw, oceniając, które z nich będą chciały skorzystać z naszej oferty. Kampania reklamowa może opierać się na promocji poprzez:

  • prowadzenie sklepu internetowego (tutaj bardzo istotną kwestią jest pozycjonowanie, tak aby sklep był widoczny w wyszukiwarce),
  • prowadzenie profilu w social media,
  • newsletter,
  • mailing ofertowy (tzw. cold mailing),
  • sprzedaż bezpośrednią prowadzoną przez przedstawicieli handlowych.

To, jakie środki podjęte zostaną w konkretnym przypadku, zależy przede wszystkim od budżetu reklamowego. Teoretycznie im większy, tym bardziej zróżnicowane działania można podjąć, lecz z drugiej strony liczy się przede wszystkim efektywność kampanii, a niekoniecznie jej zakres. Warto sprawdzić również jak wyglądają działania podejmowane przez konkurencję i prześledzenie różnych stron hurtowni takich jak https://b2b.europedg.pl/. Czasami przeprowadzenie takiej analizy okazuje się kluczowe, aby wyeliminować potencjalne błędy we własnych działaniach. 

Efektywna promocja hurtowni chemicznej – jakie działania warto podejmować?

Prowadzenie kampanii reklamowej wbrew pozorom nie jest łatwym zadaniem. W pierwszej kolejności warto określić budżet oraz profil potencjalnego klienta. Dopiero w dalszym kroku można przejść do czynności właściwych. Na początek zdecydujmy się na 2-3 kanały, za pomocą których będziemy promować naszą ofertę. Tyle w zupełności wystarczy – im będzie ich więcej, tym skupienie się na konkretnych działaniach związanych z jedną formą reklamy może okazać się trudniejsze. Dobrym rozwiązaniem jest prowadzenie sklepu internetowego (choćby po to, aby klienci mogli zamawiać towary do odbioru w siedzibie hurtowni) oraz social mediów. Tego rodzaju aktywności nie pochłaniają zbyt wielu środków pieniężnych, a jednocześnie dają możliwość dotarcia do sporego grona potencjalnych klientów


Opracujmy również uniwersalną ofertę z zaznaczeniem, że warunki dostawy czy współpracy ustalane są indywidualnie przy większych zamówieniach. Takie działanie zachęci klientów do zaopatrywania się w produkty, wiedząc, że mogą liczyć na profesjonalne podejście. Jeśli prowadzone przez nas działania nie przynoszą oczekiwanych efektów lub w pewnym momencie przestają je przynosić, warto wdrożyć reklam, polegającą m.in. na przekazywaniu maili ofertowych. Kolejne działania muszą być jednak prowadzone w sposób przemyślany i spójny.

Znajdź pracę idealną dla siebie

Zobacz oferty pracy w regionie